تاریخچه منچستر یونایتد انگلیس
تابلو روان تابلو LEDي فلاشر تابلو ثابت قاب تابلو روان تابلو پلكسي نوري
✿✿✿ توی مارپله ی زندگی ، مهره نباش که هر چی گفتن بگی باشه ! تاس باش که هر چی گفتی بگن باشه ✿

 

 

 

منچستر یونایتد انگلیس

 

باشگاه : منچستر یونایتد manchester united

 

 

 

رئیس باشگاه : پیتر كنیون

 

 

 

استادیوم : اولدترافورد

 

 

 

سایت رسمی باشگاه :www.manutd.com

 

پیراهن : قرمز و آبی          

 

 

سرمربی : الكس فرگوسن 

 

 

 

بدون تردید منچستر را باید یكی ازشهرهای بزرگ و مطرح در زمینه امكانات ورزشی در جهان قلمداد كرد. این شهر با داشتنموقعیت عالی تجاری واستادیومی زیبا، چون اولدترافورد كه در سراسر انگلستان مطرحاست، تا به حال میزبانی موفقی را انجام داده كه آخرین بار آن بازی فینال لیگقهرمانان اروپا در سال (2002-2003) بین تیمهای یوونتوس و میلان بود. اما استادیوماولدترافورد كه هم اكنون 68000 نفر گنجایش دارد عاملی بوده تا شهر منچستر همیشه درزمینه فوتبال و امكانات زبانزد خاص و عام باشد.

 

 fبقيه در ادامه مطلب.....

 

با این حال نباید توفیق منچستر را ازلحاظ فوتبال تنها به این استادیوم اختصاص داد و باید عواملی چون باشگاههای حرفه ایكه بالغ بر8 تیم است را به آن اضافه كرد.البته موفقیت این شهرتجاری تنها به خاطرفوتبال نیست، بلكه باید عواملی دیگرچون انقلاب صنعتی كه برای اولین باردراین شهرروی داد و از منچستر شهری مدرن( كاتن پولیس) ساخت را در آن سهیم كرد. از لحاظمنابع تفریحی و ورزشی ، منچستر بعد از دوران تجدد تقریبا به شهری كامل بدل شدهاست. در حال حاضر ( قرن 21) با كاملتر شدن این مجموعه و اضافه شدن مراكز تفریحی كهدر سراسر این شهر وجود دارد خود را از لحاظ توریستی بودن زبانزد خاص و عام كردهاست.

 

 

 

اكنون این شهر بیش از 43000 صندلی درتئاترها و 56 موزه و گالری دارد كه در نوع خود بی نظیر است .  به لحاظ تاریخی نیزاین شهر با وجود بناهایدوران ملكه ویكتوریا مطرح بوده و عاملی را بوجود آورده تا همگان از آن بعنوان یكشهر درجه اول یاد كنند.

 

 

 

جاذبه ها

 

تاریخ منچستر از رومن ها شروع و تاقطب اقتصادی كنونی كه بر صنعت پنبه اتكا دارد ادامه می یابد. اما علاوه بر تاریخیبودن ، اماكن بسیار زیبایی كه در این شهر و به خصوص كسفیلد هویتیج در قسمت جنوبدینزگیت وجود دارد در نوع خود جالب توجه است.

 

 

 

در آنجا شاهد خرابه هایی از دژهایی كهدر مركز آبراه ها قرار دارند خواهید بود كه واقعاً قابل ستایش است. اما علاوه براین منطقه اگر كمی از كسفیلد دور شویم به موزه علوم و صنعت كه جاذبه ای بسیار زیبابه شهر داده و شامل به تصویر كشیدن تاریخ چاپ، الكتریسیته و صنعت نساجی در دورههای مختلف است بر می خوریم كه در نوع خود بی نظیر است. از جمله آثاری كه درآنجاقابل اشاره است بدون تردید آثار نقاشی بزرگ ال اس لاوری است كه چشمها را به خودخیره می كند. علاوه بر این جذابیتها هتل شهر منچستر نیز كه اثر به جا مانده ازدوران ملكه ویكتوریا محسوب می شود بنایی جالب است . این بنای زیبای دوران نئوگوتیكتوسط آلفرد واترهاوس بنا شد و ساخت آن تا سال 1877 ادامه یافت و سبب شد تا صنعتشهر و مردم سختكوش بار دیگر توانمندی ها و لیاقت خود را در اروپا و حتی جهان بهاوج برسانند.

 

 

 

 

 

مشخصات یونایتدها

 

اما شهرمنچستراز لحاظ تیمهای باشگاهینیز در سطح جهان مطرح است. با وجود باشگاه بزرگ منچستر یونایتد این روزها همه ،این شهر را می شناسند. پایه باشگاه در سال 1878 و با نام نیوتاون هلث LYRمتعلق به كاركنان راه آهن به طور رسمی بنا شد . در ابتدا این تیم با بازیكنانی كهبیشترعضو شركت راه آهن بودند وارد میادین مسابقات شد و با كار و تلاش فراوان تیمدر سال 1892 به لیگ انگلیس ملحق شود. بعد از چند سال حضور در لیگ در سال 1902 اینتیم شكست شد . با وجود این آنها ناامید نشدند و با تلاش فراوان توانستند بر مشكلاتفائق آیند و امروز به یكی از تیمهای ثروتمند و معروف جهان بدل شوند. آنها بعد ازآن زمان تا سال 1945 با افت و خیز زیادی مواجه بودند تا اینكه در آن سال با آمدنمربی فهیمی چون "سرمت بازبی " و تحولات مثبت او به یكی از تیمهای خوب درلیگ مبدل گردیدند و وضعیت نسبتاً مناسبی پیدا كرد.

 

اما اگر بخواهیم به این پرسش كهچگونه یونایتد به صورت تیم فعلی درآمدند؟ پاسخ دهیم باید این نكته را باور داشتهباشیم كه تیم فعلی آنها حاصل تلاش 25 سال كار سخت مربیان بود. با این وجود آنهابعد از سال 1945 شروع به پیشرفت عجیبی كردند و حتی حادثه غم انگیز سال 1958 كه درآنبیشتر شاگردان مربی موفق آنها- بازبی – بر اثر سانحه هوایی كشته شدند هیچ تاثیریدر آن روند ایجاد نكرد وعاملی را به وجود آورد تا بازبی با بازماندگان آن سانحهتیم خود را از نو بسازد و عامل قهرمانی غرور انگیزاین تیم در مسابقات جام قهرماناروپا در فصل 68-1967 محسوب شود. این افتخاری بود كه بازبی بعنوان اولین انگلیسیموفق به انجام آن شد . اما این پایان كارمنچستری ها نبود. آنها بار دیگر توانستنداین افتخار را در زمان سرآلكس فرگوسن در سال 1999 و در یك فینال سخت و بیاد ماندنیو تقریباً غیرممكن تكرار كنند وتیمشان را صاحب سومین افتخار اروپایی كنند. در آنزمان منچستر توانست در وقتهای تلف شده نیمه دوم و در شرایطی كه هیچ امیدی بهپیروزی نداشت، دو گل زیبا را به ثمر رساند كه در نوع خود بی نظیر بود.

 

 

 

اما آنها با این كار علاوه بر اینكهموفق شدند خود را به یك افتخار بزرگ برسانند برای فرگوسن با تجربه نیز ارزش واعتبار تازه ای خریدند و او توانست به شهرتی هم سطح مربی موفق و اسطوره ای گذشتهتیم دست یابد.

 

 

 

معرفی استادیوم

 

درحال حاضراستادیوم اولدترافورد كهمعمولا میزبان بازی های بزرگ بوده با گنجایش68000 نفریكی از بزرگترین استادیوم هایاروپا به شمار می آید. این مجموعه به حدی زیبا و با امكانات عالی است كه سربابیچارلتون به آن لقب تئاتر رویاها را داده .

 

 

 

اما جایگاه تماشاگران در ایناستادیوم كه در قسمت شمالی واقع شده بزرگترین سقف بی ستون را در سراسر اروپا از آنخود كرده است.

 

 

 

علاوه بر این جایگاه محلهای زیباییچون موزه یونایتد، رستوران رد كافی ، اتاق ویژه جام ها و قسمت اداری در این قسمتواقع شده و شكل بسیار مناسبی به آن داده است. اما قسمت جنوبی این استادیوم نیزبسیار توسعه یافته و چشمها را بخود خیره می كند. در قسمت شرقی فروشگاه بسیار بزرگیواقع شده و در قسمت غربی نیز كه بیشتر به استرتفورداند معروف است درسالهای اخیرتغییرات وسیعی داده شده و با ردیف هایی اضافه شده كه آن را بسیارممتاز كرده است.

 

 

 

ازجمله آثاری كه در این قسمت دیده میشود. بدون تردید مجسمه دنیس لا اسطوره تیم منچستر یونایتد است كه ابهت خاصی به ایناستادیوم داده است.

 

 

 

من یوها 15 بار موفق به قهرمانی درلیگ برتر شده اند كه این از ركورد لیورپول كه 18 بار قهرمان شده اند 3 مرتبه كمتراست. منچستریها در سالهای 1908، 1911، 1952، 1956، 1957، 1965، 1967، 1993، 1994،1996، 1997، 1999، 2000، 2001 و 2003 به مقام قهرمانی لیگ برتر باشگاههای انگلیسدست یافته اند.

 

 

 

افتخارات منچستر با حضور سرمست باسبیدر گذشته و سرآلكس فرگوسن در حال حاضر به دست آمده است.     

 

 

یكی از حوادث ناگواری كه برای تیممنچستر رخ داد ، درگذشت نه بازیكن این تیم در سانحه سقوط هواپیما بود كه اسكلتاصلی تیم منچستر را متلاشی ساخت ، ولی سرمست باسبی تیم را مجدداً احیا نمود.

 

منچستریها در جام حذفی باشگاههایانگلیس هم یكی از پرافتخارترین تیمها به شمار می آیند به طوریكه ده عنوان قهرمانیاین مسابقات را در كارنامه خود دارند.

 

 

 

سرخ پوشان منچستر در سالهای 1909،1948، 1963، 1977، 1983، 1985، 1990، 1994، 1996، 1999 جام قهرمانی مسابقات حذفیرا به كلكسیون افتخارات خویش اضافه نموده اند.

 

شیاطین سرخ فوتبال، در مسابقاتاروپایی هم از تیمهای مدعی به شمار می آیند.

 

 

 

قرمز پوشان در سالهای 1999، 1968 جامباشگاههای اروپا را فتح كردند و در سال 1991 به جام برندگان جام اروپا و جام برتراروپا دست یافتند .

 

 

 

از جمله اسطوره های این تیم می توانبه بابی چارلتون، جرج بست ، پیتراشمایكل، برایان رابسون، دیوید بكهام  و اریك كانتونا و در رأس همه آنان سرمست باسبیو سرآلكس فرگوسن اشاره نمود.                      

 

 

اینك رهبری تیم را سر آلكس فرگوسناسكاتلندی بر عهده دارد كه نزدیك به 15 سال در این سمت مشغول به كار است و منچستررا به یكی از بهترین تیمهای جهان فوتبال مبدل ساخته و همواره با استفاده ازبازیكنان جوان كه از تیمهای پایه ای باشگاه انتخاب و به كار گرفته است، قهرمانیهایزیادی را برای منچستر به ارمغان آورده است و خود را در زمره بهترین مربیان جهانقرار داده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 17 / 10 / 1389برچسب:,
ارسال توسط محسن